Budinca de bulgur cu para, pepene galben si prune

Budinca de bulgur cu para, pepene galben si prune

Prefer bulgurul in locul orezului, asa ca incerc sa il folosesc cat mai des. Este mult mai bogat in fibre, proteine si vitamine si are un indice glicemic scazut.
Pe langa asta, mi se pare foarte usor de gatit si de integrat atat in preparate sarate, cat si in cele dulci.
Am pregatit pentru astazi o minunata budinca de bulgur cu para, pepene galben si prune care poate fi servita atat ca fel principal daca bebe este pana intr-un an, dar si pe post de gustare pentru copilasii mai mari.

Puteti folosi ce fructe aveti prin camara, nu este obligatoriu sa puneti fix acestea din reteta. Cat despre indulcitor, se poate pune o lingurita cu miere pentru copilasii peste 1 an. Eu nu am folosit, a fost suficient de dulce de la fructe.

Ingrediente pentru 2 portii:
2 linguri cu varf de bulgur
100 ml lapte
1 ou
200 gr fructe cubulete( eu am folosit para, pepene galben, pruna)
1 lingurita fulgi de migdale
un praf de vanilie
unt pentru uns forma(optional)

Spalati in cateva ape bulgurul, apoi lasati-l la hidratat in apa in jur de 1-2 ore. In felul acesta isi va mari volumul, bobul va deveni moale si se va face foarte repede la cuptor.

Preincalziti apoi cuptorul la 180 de grade.

Amestecati bulgurul hidratat cu oul batut putin, laptele, fructele cubulete, fulgii de migdale si vanilia.

Ungeti cu unt o forma termorezistenta, puneti compozitia in ea si bagati la cuptor 25-30 de minute sau pana se rumeneste deasupra.

Daca nu aveti unt, puteti folosi si ulei de cocos sau chiar puteti sa nu ungeti forma. Eventual puneti in 2 forme ramekin micute, vor iesi 2 budinci care oricum sunt moi se se servesc cu lingurita.

Sa aveti pofta buna si bebei gurmanzi!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *